הדיל מתרחק: תמונת המצב בבחירות המקומיות

אסתי פלד No Comments on הדיל מתרחק: תמונת המצב בבחירות המקומיות

הפרשן יעקב ריבלין במהדורה המרכזית: "רק ש"ס נערכת לבחירות. יתר המפלגות נאבקות ביניהן. ש"ס מצידה קיבלה החלטה של עין תחת עין". אבי בלום: "הרושם שנוצר הוא שאין עם מי לסגור דיל ויש יותר מידי זירות. זה פאזל גדול"

יעקב ריבלין ואבי בלום
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום, שוחחו הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית על הבחירות לרשויות המקומיות ומאבקי הממשלה ובית המשפט העליון.

יעקב ריבלין: "נכון לרגע זה רק ש"ס נערכת לבחירות. יתר המפלגות נאבקות ביניהן. ש"ס מצידה קיבלה החלטה של עין תחת עין. תמורת זה שלא תומכים בסרי באשדוד היא הציבה מועמד בבני ברק ותחת זה שדגל לא תומכים בהם באלעד, הם לא יתמכו בגרינברג בבית שמש. אנחנו צופים הסלמה במקומות נוספים".

אבי בלום: "דילים נסגרים ברגע האחרון, אבל הרושם שנוצר הוא שאין עם מי לסגור דיל ויש יותר מידי זירות. זה פאזל גדול. לדרעי אין מה להפסיד כי אין לו אף עיר בידיו כיום; לגבי בית שמש – ש"ס אומרת שלפעמים בעיר מעורבת עדיף ראש עיר לא חרדי שיכול לתת יותר. כמו בירושלים".

בלום על בג"ץ הסבירות: "ההרכב המלא הוא סימן לבאות, למראות שאם נראה התפלגות בפסיקה בין שמרנים לליברלים – זו תהיה עילה לחברי הליכוד שגוררים רגליים לתמוך בהצעות של לוין. אבל לפתחנו עומק בחמישי הדיון על חוק הנבצרות. כל הנימוקים לפסילת חוק טבריה רלוונטיים גם לכאן. בג"ץ יכול לתת את אותו פתרון עוקף".

ריבלין: "הפסילה של חוק טבריה הייתה כתובה על הקירות. החוק הזה הוא תפירה גסה. שינו את חוקי המשחק כמה דקות לפני הסיום. אני תמה על מי שבכלל חוקק את החוק הזה ונתן לבג"ץ רוח גבית להמשיך לבטל חוקים.

"רון קובי הוא מועמד מאוד ריאלי לראשות טבריה. אומר לי איש מהליכוד מה היה לנו להפסיד כאן בעצם. החרדים והליכוד יצטרכו לעבוד מאוד קשה עכשיו כדי שהוא לא יבחר".

בלום: "אם רון קובי יבחר הפעם,, אין שום היתכנות משפטית להזיז אותו מהתפקיד שוב".



0 תגובות